پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182819
کدام‌ خودروساز پيشقدم کاهش قيمت ميشود؟
تاریخ انتشار : 1394/06/15 09:01:29
نمایش : 1155
قيمت خودروهاي خارجي در 15 روز گذشته بين يک تا دو ميليون تومان کاهش يافته است و پيش بيني مي شود که خودروهاي داخلي نيز به تناسب کاهش قيمت خودروهاي خارجي با افت قيمت مواجه شوند.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، در حالي که شبکه هاي اجتماعي با وجود عذرخواهي نعمت زاده همچنان بر مواضع خود پافشاري کرده و از خريد خودرو، خودداري مي کنند،برخي خودروسازان به دنبال شرايط جديدي براي فروش محصولات خود هستند.
 
يک روز بعد از عذرخواهي رسمي محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت،معدن و تجارت که از مواضع گذشته خود درباره خريد خودرو داخلي عقب نشيني کرد،به نظرمي رسيد که بازار خودرو تحت تاثير اين سخنان قرار بگيرد.حال آنکه گزارش هاي ميداني  از بازار خريد و فروش خودرو حاکي است که با وجود نزديک شدن به آخرين روزهاي دور پاياني مسافرت هاي تابستاني،بازار خريد و فروش خودرو همچنان راکد است.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يک فروشنده خودرو در خيابان کارگر مي گويد:بازار خريد و فروش خودرو از ابتداي تابستان در رکود نسبي بود، اما با مطرح شدن کمپين نخريدن خودرو خريد و فروش خودرو کاملا راکد شد.به طوري که در بنگاه ما که به طور متوسط روزانه 3 الي 5 خودرو معامله مي شد،15 روز است که هيچ معامله اي صورت نگرفته است.
 
او با بيان اينکه رکود در بازار خودرو فقط مربوط به خودروهاي داخلي نيست،تصريح کرد:رکود در بازار خودرو،سبب شده تا خريد و فروش خودروهاي خارجي هم به سختي صورت بگيرد.
 
قيمت ها کاهش مي يابد
 
يکي از مهمترين خواسته هاي کساني که در شبکه هاي اجتماعي در گسترش کمپين "نخريدن خودرو" بدان تاکيد دارند،کاهش قيمت محصولات داخلي است.اگرچه کيفيت و تنوع محصولات هم از ديگر خواسته هاي خريداران خودروست اما،آنها مي گويند خودروي داخلي به دليل کيفيت پايين و در مقايسه با انواع مشابه خارجي بسيار گران است و در نتيجه خودروسازان بايد  قيمت هاي خود را کاهش دهند.
 
اين درحالي است که خودروسازان هم مي گويند به دليل افزايش قيمت ارز و کاهش توان خريد مواد اوليه،ناچارند که قيمت محصولات خود را متناسب با قيمت ارز و  تورم داخلي هماهنگ کنند.
 
 وقتي  تقاضايي براي خريد نيست و بازار در رکود کامل است،چاره اي نيست که خودروسازان به شيوه هاي جديدي براي فروش محصولاتشان متوسل شوند.اولين روش فروش اقساطي محصولات است.نگاهي به آگهي فروش خودرو در روزنامه ها از يک سو و بازارياب هاي فروش خودرو در فروشگاههاي بزرگ از سوي ديگر نشان مي دهد که خودروسازان شديدا به تکاپو افتاده اند.
 
خبر آنلاين، يک فروشنده خودرو در خيابان شهيد بهشتي مي گويد:قيمت خودروهاي خارجي در 15 روز گذشته بين يک تا دو ميليون تومان کاهش يافته است و پيش بيني مي شود که خودروهاي داخلي نيز به تناسب کاهش قيمت خودروهاي خارجي با افت قيمت مواجه شوند.
 
او به بازار رقابت براي فروش محصولات مونتاژي  کره اي،چيني و فرانسوي اشاره کرد و گفت:بيشتر از همه چيني هايي که با خودروسازان ايراني طرف قرارداد هستند،پيگيرند که قيمت هاي خود را کاهش دهند.اگر اين اتفاق بيفتد دو خودروساز ايران خودرو و سايپا که بيشترين سهم بازار را در اختيار دارند چاره اي جز کاهش قيمت نخواهند داشت.
 
 
منبع:صبحانهآنلاين
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html